Recenze: Headdy – Ante Portas

Headdy Ante PortasHeaddy koncem roku 2008 vydal nové album s názvem Ante Portas. Docela jsem se na něj těšil, jeho první sólovka Hlava nehlava byla pro mě rozhodně nadprůměrná. V novém albu Headdy přichystal celkem 13. tracků. Album jsem si „sehnal“ již před nějakým časem, poslech, odložil a nechal si ho trošku uležet. Dneska, po víceméně celodenním učením (berte s rezervou) jsem si navečer chtěl zpříjemnit svoje hrátky s Linuxem. No, příjemných pocitů jsem tedy při poslechu popravdě moc nezažil.

Headdy se nám posunul víc ke stylu, který frčel před pár lety. Textově byl  pro mě už od dob Defuckto (krásná pecka Umění) nadprůměrným a výjimečným. V albu Ante Portas bohužel zvolil cestu textů o kus „hloupějších“. Snad v každém z nových tracků se tak objevují slova jako kozičky a podobně.

„Tolik měl jsem holek kterých jsem nechtěl znát jméno, nechtěl znát příběh jen poznat jejich tělo, každý cítí ten tlak uvnitř, se ví, jsme samci …“

Z Heddyho se tedy stal kanec a drsňák. Celkově jsou texty na albu až moc sebestředný „valim se sedám do káry vyrážim z města“ nudný a stejný. Headdy nám všem nakládá jak svině, nesmíme ho moralizovat („začni u sebe, mě nemoralizuj“), holky po něm pasou a podobně. No prostě, to co se mi na Headdyho muzice líbilo, je povětšinou pryč. Beatově se Headdy snad nehnul z místa. Beat pro mě sice nikdy nebyl nijak zvlášť důležitý, ale slyšet stále dokola skoro to samý dokonce na dvou albech mě zrovna moc nebaví.

Headdy se nám tedy beatově moc neposunul, textově se posunul docela dost. Pro někoho dobrým, pro mě však velice špatným směrem. Gangsta styl mě nesedí u nikoho a u Headdyho už vůbec ne. Album mi trochu připomíná muziku Jaye Diesela a nově i Davida Steela (S Headdym postavili studio). Jinak Ante Portas bylo snad vůbec první album, který jsem po první poslechu odložil s komentářem „ty vole to se nedá poslouchat.“ No, to je sice trošku přehnaný, poslouchat a zvyknout se na to celkem dá, ale budu docela rád, až budu moc po dopsání tohoto spotu album vypnout.

Pecky Domov, Naše muzika, Držíme spolu či Ne číslo2 zůstávají s přehledem nepřekonané. Dá se jen doufat, že Headdy se s příštím albem posune zase o kus dál (nejlíp o kus zpět) a že mě za tenhle spot nenechá zastřelit, protože ho moralizuju a on v jednom ze svých tracků výslovně žádá, ať ho nikdo nemoralizuje. Dělá ze sebe hold kontroverznějšího než je …

„Je ok když se se mnou pěkně hraješ, je ok když mi prsa ukazuješ, je ok když mi dicka pěkně saješ …“

Je album opravdu tak špatné nebo prostě jen stárnu rychleji, než stačím vnímat?