Recenze: Jakost a hosté ze studia Postel

Lil Moc Uvádí: Jakost a hosté ze studia PostelDruhé album Jakosti se původně mělo jmenovat Horizonty, ale tento název stihli „ukrást“ BPM. Neúmyslně to Lil Moc vrátil trackem Černá a bílá (BPM mají v daném albu Černá s bílou) a úmyslná zmínka je v tracku Prej, který vyšel na mixtapu Lil Moc Mix (prej, Liberec hraje lepší hokej, prej, Paulie je gej). Nový název alba zní Lil Moc uvádí: Jakost a hosté ze studia Postel a je to asi nejdelší název co znám.

Nové album Jakosti má pouhých 10 tracků a stopáž lehce přes 35 minut. To je sakra málo. Dva tracky byly v době vydání už venku, dva známé i bez klipu a na albu mě tak čekalo pouze 6 nových. První dojem se rovnal velkému zklamání. Délka ale není vše a Jakost to dokazuje. Nicméně, s odstupem času musím říct, že album i při 10 tracích funguje výborně jako celek a i při své krátké stopáži nabízí několikrát více „zážitků“ a myšlenek, než leckteré jiné a delší desky.

Hned první song Revoluce servíruje sociální myšlenky v perfektním rýmu. Kritika papalášů, lichvy a vůbec dnešní společnosti. Kvalitní sociální myšlenky kazí jen úvodní slova „Křowy, prci, šousty“. Revoluce je stejně blízko jako před dvaceti lety!

„Kulturní revoluce přidej ruce k dílu, než rohlík co máš k jídlu veme exekuce poznáš bídu. Neřikám, že to bude ze začátku lehký, ale věř mi, vysekám tě ze spárů tý lichvy. Nemusíme platit ty její posty, snad bůh vyslyší mí prosby, zbudou z nich kostry!“ (Jakost – Revoluce)

Album má šťávu a energii, a ani na konci neztrácí dech. Nebudu se zastavovat u každého tracku (aby byla recenze zkousnutelnější), ale jen u některých. Pokud máte rádi syrový rap, zamilujete si Kost. Booczech zabil novým textem a hrubou hudbou, jinak řečeno nástřel co láme páteř! Orgasmus rýmů s názorem.

Již jednou zmíněná Černá a bílá má nový beat (na rozdíl od původní verze na youtube), který hodnotím jednoznačně jako pozitivní změnu. Textově je Černá o bílá opět vysoce nad průměrem české scény.

„Kdybych věděl tenkrát, že jste takový blbci, nemakal bych čtyři roky na CD co má koncepci, najednou maj všichni řeči jak jsou hudební, mě leží doma třista cédé, Jakost to je umění“ (Jakost – Kost)

Za zmínku rozhodně stojí track Hororo, který potvrzuje název alba „ … a hosté ze studia Postel“.  Na mikrofonu se vystřídá celkem sedm raperů, konkrétně Lil Moc, Křoway, Zkrat, Blaaball, Oliwer Love, Kory a Ba2S! Parádní věc, které se vyrovnají maximálně Šílený sklony od Chaozzu. Bezestitu zase dokazuje, že Jakost není jen Lil Moc a Blaaball má taky hodně co nabídnout. Na albu by si zasloužil víc prostoru.

„Jakost je seskupení volnomyšlenkářů, ne nablejskanej kvartet zaplacenejch lhářů!“ (Lil Moc –Na Kovárně)

Album Lil Moc uvádí: Jakost a hosté ze studia Postel nabízí promyšlené texty a ukazuje, že na západě se stále dělá zatraceně kvalitní rap! Závěrem musím vyzdvihnout hudební práci Jana Černého (Žentour), který se podílel na všech 10 tracích a uvařil z nich něco parádního. Jakost můžu doporučit všem příznivcům kvalitního syrového rapu, všem kdo vyrostli na Diwokém západu. Ostatní nejspíš jen stěží pochopí.

[xrr rating=4/5 label=“Hodnocení“]