Kolik dnes stojí reklama v mainstreamovém rapovém klipu?

CashNedávno jsme narazil na twitteru na zajímavý post. Jan Perník aka @Freedyspeed dostal nabídku od jednoho nejmenovaného labelu na reklamu v chystaném videoklipu. Nabídka zněla – 100 tisíc a zapůjčení luxusních vozidel firmy. Očekávaný počet zhlédnutí – 1 milion. To znamená 0,1 Kč (nepočítáme-li auta, kde se mohou náklady na zapůjčení vyšplhat taky velmi vysoko) za jedno zhlédnutí reklamy, které se dá velmi snadno přeskočit.

Na videoklipy se navíc jeden a ten samý člověk dívá často vícekrát, takže oslovený počet uživatelů je značně nižší než počet zhlédnutí. A nutno si položit otázku, zda ten jeden milion zhlédnutí je vůbec pravda. Nejsledovanější klip kapely měl totiž v době přijetí emailu „pouze“ 564 tisíc zhlédnutí (za rok a půl). Takže milion zhlédnutí za tři roky nebo jak? Silně pochybuji, že nový klip posune kapelu o 50 % nahoru v počtu zhlédnutí, půl roku starý klip má totiž jen 218 tisíc …

Jan Perník na nabídku odpověděl negativně a pobaveně. Celou emailovou konverzaci si můžete přečíst zde.

Z hip hopu se dnes stal čistý business, kde se trochu přibarvují čísla jako všude jinde. Popravdě jsem zvědavý, zda nový klip kapely opravdu dosáhne milionu zhlédnutí a zda se v něm objeví zmíněná luxusní auta. To je druhá věc – neuznávám totiž, když někdo rapuje o luxusních autech a penězích, když si je musí půjčovat.

Otázka zní, o kterou kapelu se tedy jedná (případně label, který danou věc komunikoval). Podle informací z Twitteru o tom, že nesledovanější klip kapely má 564 tisíc zhlednutí a mailové konverzaci, kam lze dosadit pouze určitý počet písmen, to bude nejspíše kapela hradecká MAAT. Freedy mi samozřejmě mou domněnku nemohl potvrdit ani vyvrátit.

Takže budu sledovat MAAT, jsem zvědavý, s jakým klipem přijdou a kdo do něj nakonec investuje.

 


Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *